Sorry, maar als er beelden die binnen een kader komen 4:3 gefilmd zijn houdt dat in dat de kaders 4:3 zijn.
De kaders van 4:3 kunnen nog binnen het scherm van de uiteindelijke produkt (en dus het hoofdkader) van 16:9 geplaatst worden.
Alleen de elementen die beeldvullend in het uiteindelijke produkt worden weergeven zullen dan de verhouding van het hoofdkader moet hebben (eventueel na het bijsnijden).
Het uiteindelijke produkt zouden wij volgens mij op de huidige standaard moeten afstemmen, en dus 16:9.
Produkten die niet beeldvullend komen in het uiteindelijke produkt kunnen dus op elke willekeurige verhouding worden gefilmd, zelfs 412,45:133,85. Het zou alleen verstandiger zijn als de rest nu ook 16:9 wordt, wat eventueel nog gecropped zou kunnen worden. Dit dus puur voor de consistentie.
Kiezen voor een alternatieve beeldverhouding is een optie, maar bovenstaande reden is alleen niet van toepassing.
Hehe, mag ik er dan vanuit gaan dat het nog steeds dan 4:3 blijft dan!?
late mening maar voor mij zou het 16:9 blijven.
Niet om het een of ander maar na dat wij allen van stadium 3 niet hadden gelezen dat het 4:3 moest zijn heb ik voor we gingen filmen wel even nagebeld. In ons midden was ook een vormgever die het eigenlijk ook al zou moeten weten maar dit gewoon niet ten orde is gekomen. Het is dus niemands schuld ofzo...
Wat Bouwien zegt lijkt me ook wel slim. Alles in formaat 16:9 bijsnijden.
onderwerp ‘identiteit’ vanuit verschillende kanten doelgroep kinderen8 tot 10 jaar minimaal 2 soorten media eventueel interactief magazine-vorm typografische elementen en bewegend beeld plan van aanpak voor het proces van het bedenken en uitvoeren van het product en daarna... een campagne werken in een redactie met een eigen functie en verantwoordelijkheid, proeven in de keuken van een ‘televisieredactie’ formatontwikkeling, vernieuwing, experiment
Functie Verdeling
Creatief Producent: Jorge Eindredactie: Elloreen & Giuseppe Art Director: Giuseppe Vormgevers: Alain & Marthijn Itemmakers: Dalila, Yvonne, Sylvia, Hanh, Paul & Rens Research: Yvonne & Rens Techniek: Hanh Camera: Paul
Sorry, maar als er beelden die binnen een kader komen 4:3 gefilmd zijn houdt dat in dat de kaders 4:3 zijn.
BeantwoordenVerwijderenDe kaders van 4:3 kunnen nog binnen het scherm van de uiteindelijke produkt (en dus het hoofdkader) van 16:9 geplaatst worden.
Alleen de elementen die beeldvullend in het uiteindelijke produkt worden weergeven zullen dan de verhouding van het hoofdkader moet hebben (eventueel na het bijsnijden).
Het uiteindelijke produkt zouden wij volgens mij op de huidige standaard moeten afstemmen, en dus 16:9.
Produkten die niet beeldvullend komen in het uiteindelijke produkt kunnen dus op elke willekeurige verhouding worden gefilmd, zelfs 412,45:133,85. Het zou alleen verstandiger zijn als de rest nu ook 16:9 wordt, wat eventueel nog gecropped zou kunnen worden. Dit dus puur voor de consistentie.
Kiezen voor een alternatieve beeldverhouding is een optie, maar bovenstaande reden is alleen niet van toepassing.
Mee eens.
BeantwoordenVerwijderenHehe, mag ik er dan vanuit gaan dat het nog steeds dan 4:3 blijft dan!?
BeantwoordenVerwijderenlate mening maar voor mij zou het 16:9 blijven.
Niet om het een of ander maar na dat wij allen van stadium 3 niet hadden gelezen dat het 4:3 moest zijn heb ik voor we gingen filmen wel even nagebeld. In ons midden was ook een vormgever die het eigenlijk ook al zou moeten weten maar dit gewoon niet ten orde is gekomen. Het is dus niemands schuld ofzo...
Wat Bouwien zegt lijkt me ook wel slim. Alles in formaat 16:9 bijsnijden.
Morgen zullen we het nog een keertje aanhalen tijdens de groepbesprekingen!
BeantwoordenVerwijderen