Ik vind stadium 1 nu een beetje omslachtig worden. Het bladeren door de filmpjes... Maar dat had ik al op een blog geplaatst hoe ik erover denk. Als ik het puur bekijk vanuit het standpunt van de gebruiker en weet wat de mogelijkheden zijn van het e-paper vind ik dit niet de meest voor de hand liggende manier.
Als je een lijst hebt met filmpjes kun je die gewoon aanklikken waarna het filmpje start. That's it.
"- 1. magazinecover 1 x doorbladeren - 2. photobooth (hier krijg je een kader te zien waar je je gezicht in kunt zetten en een foto kunt maken) + reload functie 1 x doorbladeren - 3. inhoud + filmpje - Hier kun je klikken op kundigheden en dan het filmpje erbij zien."
Waarom door ieder filmpje bladeren en dan 'gedwongen' worden om eerst alle filmpjes af te zien om uiteindelijk bij b.v. het 8e filmpje te komen die je wel interesseert. Ik dacht dat de gedachtegang was dat het kind de keuze mogelijkheid heeft. Natuurlijk snap ik dat het kind niet alle filmpjes hoeft te kijken en direct de pagina door kan slaan maar dan moet hij/zij toch eerst eerst de andere filmpjs langs... Raar als je dan bedenkt dat je dmv de touchscreen functie in 1 kader alle filmpjse zou kunnen starten via een keuzemenu. Maargoed, zo had ik het in mijn hoofd.
Ik mis in de lijst ook de webcam functie/photobooth.
Precies wat jij zegt Alain: "Touchscreen is om bepaalde elementen op een pagina aan te sturen" Dus via een keuzemenu op een filmpje klikken die jou interesseert waarna hij begint te spelen. Dat is dus immers het 'aansturen' van de mediaplayer. Meer is er ook niet nodig. En de bladerfunctie is nog duidelijk aanwezig door de cover, photobooth en inhoud+filmpje.
Sylvia, ik snap je punt, maar ik vraag me af of het handig is dit nog zo laat in het proces aan te kaarten. Een overzichtje met 'buttons' als het ware is inderdaad sneller, maar natuurlijk een stuk minder rijk qua interactie. Zoals ik het had begrepen is juist de reden voor het kiezen van e-paper het bladeren, vouwen en fysieke mogelijkheden.
Bovendien willen we kinderen toch juist een beetje 'dwingen' om alles door te nemen, zodat ze in contact komen met zaken die ze niet kennen of niet zo snel zouden kiezen. Als alles met knoppen werkt, kunnen we wat mij betreft net zo goed een website of PDA applicatie maken.
Mocht je dit toch veranderd willen zien, leg het dan neer bij de eindredactie of gooi het in de groep. Of bespreek het met Giuseppe, want ik meen te herinneren dat hij er op gebrand was dit bladeren in te voeren. Misschien kan hij het beter motiveren dan ik.
Photobooth is er voor het gemak nog even uitgelaten. Kan in een update van het schema.
In overleg met Giuseppe blijft het bladeren behouden. De photobooth-functie wordt in de voorpagina geintegreerd. Op deze manier wordt de foto van het kind ook voor de voorkant gebruikt; het kind is dus onderdeel van de cover. Deze foto kan gewijzigd worden door er op te drukken. Als er nog geen foto is gemaakt, wordt een leeg gezicht gebruikt.
onderwerp ‘identiteit’ vanuit verschillende kanten doelgroep kinderen8 tot 10 jaar minimaal 2 soorten media eventueel interactief magazine-vorm typografische elementen en bewegend beeld plan van aanpak voor het proces van het bedenken en uitvoeren van het product en daarna... een campagne werken in een redactie met een eigen functie en verantwoordelijkheid, proeven in de keuken van een ‘televisieredactie’ formatontwikkeling, vernieuwing, experiment
Functie Verdeling
Creatief Producent: Jorge Eindredactie: Elloreen & Giuseppe Art Director: Giuseppe Vormgevers: Alain & Marthijn Itemmakers: Dalila, Yvonne, Sylvia, Hanh, Paul & Rens Research: Yvonne & Rens Techniek: Hanh Camera: Paul
Hey superhandig zo'n overzichtje! Toppiee
BeantwoordenVerwijderenIk vind stadium 1 nu een beetje omslachtig worden.
BeantwoordenVerwijderenHet bladeren door de filmpjes... Maar dat had ik al op een blog geplaatst hoe ik erover denk.
Als ik het puur bekijk vanuit het standpunt van de gebruiker en weet wat de mogelijkheden zijn van het e-paper vind ik dit niet de meest voor de hand liggende manier.
Als je een lijst hebt met filmpjes kun je die gewoon aanklikken waarna het filmpje start. That's it.
"- 1. magazinecover
1 x doorbladeren
- 2. photobooth (hier krijg je een kader te zien waar je je gezicht in kunt zetten en een foto kunt maken) + reload functie
1 x doorbladeren
- 3. inhoud + filmpje - Hier kun je klikken op kundigheden en dan het filmpje erbij zien."
Waarom door ieder filmpje bladeren en dan 'gedwongen' worden om eerst alle filmpjes af te zien om uiteindelijk bij b.v. het 8e filmpje te komen die je wel interesseert.
Ik dacht dat de gedachtegang was dat het kind de keuze mogelijkheid heeft.
Natuurlijk snap ik dat het kind niet alle filmpjes hoeft te kijken en direct de pagina door kan slaan maar dan moet hij/zij toch eerst eerst de andere filmpjs langs...
Raar als je dan bedenkt dat je dmv de touchscreen functie in 1 kader alle filmpjse zou kunnen starten via een keuzemenu.
Maargoed, zo had ik het in mijn hoofd.
Ik mis in de lijst ook de webcam functie/photobooth.
Precies wat jij zegt Alain: "Touchscreen is om bepaalde elementen op een pagina aan te sturen"
BeantwoordenVerwijderenDus via een keuzemenu op een filmpje klikken die jou interesseert waarna hij begint te spelen. Dat is dus immers het 'aansturen' van de mediaplayer. Meer is er ook niet nodig.
En de bladerfunctie is nog duidelijk aanwezig door de cover, photobooth en inhoud+filmpje.
Sylvia, ik snap je punt, maar ik vraag me af of het handig is dit nog zo laat in het proces aan te kaarten. Een overzichtje met 'buttons' als het ware is inderdaad sneller, maar natuurlijk een stuk minder rijk qua interactie. Zoals ik het had begrepen is juist de reden voor het kiezen van e-paper het bladeren, vouwen en fysieke mogelijkheden.
BeantwoordenVerwijderenBovendien willen we kinderen toch juist een beetje 'dwingen' om alles door te nemen, zodat ze in contact komen met zaken die ze niet kennen of niet zo snel zouden kiezen. Als alles met knoppen werkt, kunnen we wat mij betreft net zo goed een website of PDA applicatie maken.
Mocht je dit toch veranderd willen zien, leg het dan neer bij de eindredactie of gooi het in de groep. Of bespreek het met Giuseppe, want ik meen te herinneren dat hij er op gebrand was dit bladeren in te voeren. Misschien kan hij het beter motiveren dan ik.
Photobooth is er voor het gemak nog even uitgelaten. Kan in een update van het schema.
In overleg met Giuseppe blijft het bladeren behouden. De photobooth-functie wordt in de voorpagina geintegreerd. Op deze manier wordt de foto van het kind ook voor de voorkant gebruikt; het kind is dus onderdeel van de cover. Deze foto kan gewijzigd worden door er op te drukken. Als er nog geen foto is gemaakt, wordt een leeg gezicht gebruikt.
BeantwoordenVerwijderen