1. Story ME
Het idee draait om een boek, waar al een verhaal in geschreven is. Dit verhaal is op een grappige manier geschreven en behandeld niet direct maar in onderliggend toon ook serieuze zaken waar je als ‘startende’ tiener mee te maken krijgt.
Het idee is om verschillende woorden, illustraties, titels, hoofdlijnen etc. weg te laten. Vervolgens is t de bedoeling dat de kinderen deze lege plekken in het boek zelf gaan invullen. De woorden ie weggelaten zijn vullen zij met hun eigen woorden en de illustraties vullen zij op door hun eigen tekeningen, foto’s, plaksels etc. Zo krijgt het boek en het verhaal een zeer bijzondere eigenheid.
Elk boek zal dan ook een geheel ander verhaal bevatten, omdat deze ander wendingen en indrukken krijgt door de eigen opvullingen van de lezers.
Er kan hier bij ook bijv. een website bij of een evenementen waarbij de kinderen hun verhalen, eigen interpretaties etc. met elkaar kunnen uitwisselen
2. The talent Factory
Dit idee is gebaseerd op de chocolade fabriek van het boek “Charlie and The chocolade factory” . In plaats van lekkere snoepjes worden hier met talenten geëxperimenteerd. Dit moet ook echt een fabriek gaan worden. Ie er natuurlijk net zo leuk en grappig uitziet als de fabriek uit de film.
Je moet het gaan zien als een soort van pretpark alleen dan park vervangen voor gebouw of fabriek. Kinderen kunnen hier komen om samen leuke spelletjes te doen waarbij ze hun talenten gebruiken en deze ook leren aan de andere kinderen.
Ze leren en laten elkaar elkaars talenten zie en zo zien ze of ze de talent zelf bezitten, kunnen leren, ontdekken etc. zo neemt elke een nieuw talent mee of heeft in ieder geval een andere aan een nieuwe talent of geholpen aan t verbeteren van een talent.
3. I(dentity)land
Het gaat hier om een virtueel online spel. Het spel speelt zich in realtime af. De hoofdpersonages bestaan uit de poppetjes van de online spellers. Dus bijna elk poppetje in het spel is een online speler.
De kinderen moeten opdrachten doen waarbij hun en andermans talenten zeer belangrijk zijn om verder te kunnen. Zo krijg je bijv. een opdracht waarbij je pas verder kan als je erachter komt hoe je de deur moet openen, deze gaat alleen open als je een bepaalde combinatie van noten laat horen op een gitaar. Een speler ie zelf de talent heeft om de gitaar te bespelen gaat deze opdracht hem of haar makkelijk af. Want zij/hij kan dit immers.
Maar een andere speler ie ook oor deze deur staat en niet deze talent in het echt bezit moet dan of een speler vinden en met hem praten en kijken of deze hem zijn talent wil uitleggen en leren of hij/zij moet zelf hier onderzoek naar doen en erachter komen hoe en wat etc. deze noten zijn en je ze bespeeld en zo heb je nog veel meer opdrachten bijv. fotografie opd. waarbij je foto’s moet maken en in t spel moet plaatsen en etc.
De bedoeling van dit spel is dat kinderen hun talenten leren ontdekken, verbeteren en aan elkaar leren. Maar ook dat ze voornamelijk van elkaar moeten leren en met elkaar moeten communiceren om verder te komen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten