Medium: online spel + magazine (papier)
Voor: kinderen van 8 jaar ,
I(dentity)land
Het is een massively multiplayer online role playing game (zie world of warcraft). Dit houdt in dat de speler een eigen personage
creëert en in een virtuele wereld (vrijwel) vrij kan rondlopen. Deze wereld wordt naast computergestuurde personages ook bewoond door de spelers.omdat we niet willen dat jonge kinderen dag en nacht achter de computer zitten, zal het spel rond bepaalde tijden gespeeld kunnen worden. De website is altijd online en altijd toegankelijk zijn, alleen de ‘wereld’ waarin het spel gespeeld kan worden is alleen ‘open’ van maandag tot vrijdag vanaf drie uur tot zes uur (na school tot voor t eten) en op zaterdag en zondag vanaf 12 uur tot zes uur.
In het spel draait het er in principe om het personage verder te ontwikkelen, het meest belangrijke is het ontwikkelen van talenten.
Speelwijzen
Je kunt op vier manieren spelen in I(dentity)land:
· StS (speler tegen speler)
· StO (speler tegen omgeving)
· RS (rollenspel) is het zelfde als een StO, maar het heeft iets anders erbij: je moet je gedragen zoals je karakter dat ook zou doen.
· RS StS (rollenspel in speler tegen speler stand)
De kinds spelen in een fantasie gecreëerde wereld, de spelers maken hun eigen personages waarmee ze kunnen spelen. In het spel draait het voornamelijk om het ontwikkelen van je eigen talenten en nieuwe talenten.
Om verder te komen in I(dentity)land krijg je opdrachten waarbij je gebruik moet maken van je eigen en nieuwe talenten. Deze talenten kun je leren van anderen en je kunt gebruik maken van je eigen talenten.
Het is de bedoeling dat de spelers talenten gebruiken om verder te komen, dus bijv.
1. situatie
Jeroen kan (in het echt) heel goed gitaar spelen, hij weet waar hij z’n vingers moet plaatsen op de snaren en ook goed muzieknoten lezen. Hij komt bij een deur die alleen maar open kan wanneer je een stukje speelt met de virtuele gitaar. Met je toetsen moet je de vingers goed op de snaren leggen en de noten lezen en spelen. Jeroen kan gitaar spelen en noten lezen en deze opdracht gaat hem dan ook goed af. De deur gaat open en hij kan verder met het spel.
Jeroen kan (in het echt) heel goed gitaar spelen, hij weet waar hij z’n vingers moet plaatsen op de snaren en ook goed muzieknoten lezen. Hij komt bij een deur die alleen maar open kan wanneer je een stukje speelt met de virtuele gitaar. Met je toetsen moet je de vingers goed op de snaren leggen en de noten lezen en spelen. Jeroen kan gitaar spelen en noten lezen en deze opdracht gaat hem dan ook goed af. De deur gaat open en hij kan verder met het spel.
2. situatie
Mark kan in (het echt) heel goed koken, hij weet heel goed hoe groentes en gerechten er uitzien, hoe ze heten en bereid moeten worden etc. Hij komt bij dezelfde deur als Jeroen, een deur die alleen open kan wanneer je een stukje speelt met de virtuele gitaar. Met je toetsen moet je de vingers goed op de snaren leggen en de noten lezen en spelen. Mark kan helemaal geen gitaar spelen en noten lezen en spelen al helemaal niet. Mark kan nu een aantal dingen doen;
· Hij kan in de online wereld opzoek gaan naar iemand die wel gitaar kan spelen en noten kan lezen ( hij komt Jeroen tegen) hij praat met hem en als Jeroen hem aardig genoeg vindt of mark gewoon wilt helpen of een deal heeft gesloten met Mark (Markt helpt Jeroen met koken) dan kan Jeroen Mark een beetje leren hoe je gitaar speelt en noten kan lezen.
Mark kan in (het echt) heel goed koken, hij weet heel goed hoe groentes en gerechten er uitzien, hoe ze heten en bereid moeten worden etc. Hij komt bij dezelfde deur als Jeroen, een deur die alleen open kan wanneer je een stukje speelt met de virtuele gitaar. Met je toetsen moet je de vingers goed op de snaren leggen en de noten lezen en spelen. Mark kan helemaal geen gitaar spelen en noten lezen en spelen al helemaal niet. Mark kan nu een aantal dingen doen;
· Hij kan in de online wereld opzoek gaan naar iemand die wel gitaar kan spelen en noten kan lezen ( hij komt Jeroen tegen) hij praat met hem en als Jeroen hem aardig genoeg vindt of mark gewoon wilt helpen of een deal heeft gesloten met Mark (Markt helpt Jeroen met koken) dan kan Jeroen Mark een beetje leren hoe je gitaar speelt en noten kan lezen.
· Hij kan ook online, in de bibliotheek, dus zelf op onderzoek gaan naar hoe je een gitaar bespeelt en noten kan lezen om zo verder te komen.
· Hij kan ook het magazine (Talent)land lezen, die hij op school kan krijgen, wat uitgebracht wordt door I(dentity)land. Deze wordt elke twee weken uitgebracht, in elke editie staan 6 talenten centraal (van gitaar spelen tot aan hinkelen, van het opgraven van mummies tot aan schilderen) die op een leuke en makkelijke manier worden uitgelegd. Door middel van testen en opdrachten leert de lezer een beetje van ieder talent. In elk geval genoeg om te kunen gebruiken voor je opdrachten in I(dentity)land.
Het spel, concept bestaat uit twee delen;

2. een maandelijks magazine (Talent)land, waar elke twee weken 6 talenten worden uitgelegd en doormiddel van opdrachten/testen snel en makkelijk aangeleerd kan worden. Het is uiteraard leuk om iets nieuws te leren maar het mooie is ook dat je je talenten kunt uitproberen en gebruiken om verder in het online spel te komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten