woensdag 8 april 2009

RESEARCH | PAUL | samenvatting artikel 2

De visuele Identiteit

De vormgeving van een bedrijf is erg belangrijk voor waar het voor staat. De kleur, vorm, lay-out, typografie bepalen allen de uitstraling van een bedrijf. Door de stijl en sfeer aan te passen op wat je bedrijf doet zijn er enkele punten die jij je zelf moet afvragen.

Welke kleur past bij het karakter van mijn bedrijf? Wijkt het niet te veel af van wat gebruikelijk is. E gedurfde kleurkeuze kan een zeer onderscheidend element zijn binnen de bedrijfsstijl. De keuze voor de juiste typografie is essentieel voor een goed grafisch ontwerp. Het is een belangrijk communicatiemiddel.
Met behulp van fotografie, illustraties, grafieken, iconen en symbolen kan je met beeldende middelen extra diepgang geven aan een bedrijfsstijl.
Buiten de stijl is ook de toon van het schrijven van je tekst belangrijk. Hoe breng jij je informatie over!?

Bron: Koch, H. De visuele Identiteit.
http://www.deondernemer.nl/artikel/626206/De_Visuele_Identiteit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten