Iets waar we het nog niet over hebben gehad maar wel goed is om in het concept te vermelden:
Kids zullen hun oude magazines willen bewaren.
Dus leuk dat het magazine zichzelf update maar dan moet er ook een chip, sd-kaart zijn die alle oudere versies bewaard.
Zo kan het kind ook oude versies van het magazine reloaden om een bepaalde skill nog wat extra te trainen voor de fun of om zijn/haar score te verbeteren.
In de vormgeving moet dus ook een functie zitten die het mogelijk maakt om een vorige issue te laden.
Het lijkt mij handig als die op de pagina van stadium 1 komt.
En ik heb nog 1 onduidelijkheidje:
Word stadium 1 nu met een keuzemenu; lichamelijk, taal etc... (zoals ik het heb uitgelegd)
Of word het bladeren??? (omvouwen van de e-paper)Want wat voor informatie wil je op stadium 1 kwijt als de artikelen e.d. al op stadium 2 te zien zijn.
Dan word het bladeren door filmpjes. Wat voor nut heeft het touchscreen dan nog?
Daar is niet echt over nagedacht. De één wil bladeren in stadium 1 terwijl je dan de volgende nadelen hebt; Wat voor informatie zet je op die pagina terwijl alle info al op stadium 2 te zien is. En wat zou het nut dan zijn van het touchscreen die je dan eigenlijk helemaal niet gebruikt.
En het leek mij dus logisch om er een keuzemenu van te maken en niet te bladeren door de keuzes.
Als je het keuzemenu verwerkt met de doorblader techniek krijg je het volgende;
- 1. magazinecover
1 x doorbladeren
- 2. photobooth (hier krijg je een kader te zien waar je je gezicht in kunt zetten en een foto kunt maken) + reload functie
1 x doorbladeren
- 3. inhoud + filmpje - Hier kun je klikken op kundigheden en dan het filmpje erbij zien.
That's it! Dus niet door iedere kundigheid bladeren.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Volgens mij hebben andere mensen daar afzonderlijk ook al over gediscussieerd, en mij lijkt het ook logisch dat er gewoon een button is waardoor je door de items kan bladeren, want we hebben nu het vouwen als fysiek element, en niet meer het bladeren. (Ik denk dat je dit bedoelt?) Maar ik heb hier ook over nagedacht en ben het met je eens.
BeantwoordenVerwijderenIk bedoel met bladeren inderdaad het 'omvouwen' van de pagina. :)
BeantwoordenVerwijderenVoor de duidelijkheid: Omvouwen interactie is om door pagina's heen te bladeren. Touchscreen is om bepaalde elementen op een pagina aan te sturen.
BeantwoordenVerwijderenIk vind stadium 1 nu een beetje omslachtig worden.
BeantwoordenVerwijderenHet bladeren door de filmpjes... Maar dat had ik al op een blog geplaatst hoe ik erover denk.
Als ik het puur bekijk vanuit het standpunt van de gebruiker en weet wat de mogelijkheden zijn van het e-paper vind ik dit niet de meest voor de hand liggende manier.
Als je een lijst hebt met filmpjes kun je die gewoon aanklikken waarna het filmpje start. That's it.
"- 1. magazinecover
1 x doorbladeren
- 2. photobooth (hier krijg je een kader te zien waar je je gezicht in kunt zetten en een foto kunt maken) + reload functie
1 x doorbladeren
- 3. inhoud + filmpje - Hier kun je klikken op kundigheden en dan het filmpje erbij zien."
Waarom door ieder filmpje bladeren en dan 'gedwongen' worden om eerst alle filmpjes te zien om uiteindelijk bij b.v. het 8e filmpje te komen die je wel interesseert.
Ik dacht dat de gedachtegang was dat het kind de keuze mogelijkheid heeft.
Natuurlijk snap ik dat het kind niet alle filmpjes af hoeft te kijken en direct de pagina door kan slaan maar dan moet hij/zij toch eerst eerst de andere filmpjs langs...
Raar als je dan bedenkt dat je dmv de touchscreen functie in 1 kader alle filmpjse zou kunnen starten via een keuzemenu.
Maargoed, zo had ik het in mijn hoofd.
Precies wat jij zegt Alain: "Touchscreen is om bepaalde elementen op een pagina aan te sturen"
Dus via een keuzemenu op een filmpje klikken die jou interesseert waarna hij begint te spelen. Dat is dus immers het 'aansturen' van de mediaplayer. Meer is er ook niet nodig.
En de bladerfunctie is nog duidelijk aanwezig door de cover, photobooth en inhoud+filmpje.
Ik mis in de lijst ook de webcam functie/photobooth.