Uit de reeds geposten moodboards volgt een beeld dat erg kleurrijk is met veel levendige vormen. Het kleurrijke zien we graag terug in het product. We menen alleen dat verschillende moodboards iets te liefelijk of 'bubbelig' aandoen. We zien graag iets ruwers en bewegelijkers. We menen dat dit er voor kan zorgen dat de doelgroep zich kan onderscheiden van jongere kinderen. Deze gedachte volgt uit het kijken naar een reeks tekenfilmseries en het bekijken van de keuzes die kinderen van 8-10 maken wat betreft de 'vormgeving' van hun kleding, slaapkamerinrichting, etc.
Voor deze grafische vormgeving zien 3 mogelijkheden;
1) analoog/schetserig,
2) vectorillustratie-achtig,
3) fotorealistisch (bewerkte/geintegreerde live-action beelden en foto's)
Een combinatie zou ook mogelijk zijn als daar behoefte naar is. In eerste instantie kiezen we voor optie 3.
Kleurstelling
Voor kleurstelling basseren we ons op wat we hebben opgestoken van verschillende websites die voor de doelgroep bedoeld zijn (jetix, jetix magazine, pokemon paradijs). Als basis nemen we de kleuren blauw en geel, waarbij rood gebruikt zal worden om accenten te leggen. Dit levert een frisse uitstraling op die niet saai hoeft te worden.
Lay-out
De lay-out van elke pagina zal simpelweg bestaan uit een koptekst, een kader waarbinnen de leader en het item vertoond gaan worden en een illustratie die bij het item past. Verdere opvulling is secundair en zal later bepaald worden.
Filmstijl en cameravoering.
Qua filmstijl/cameravoering bepalen we een richtlijn die in alle items terug moet komen. Hierbij is er ook enige mate van vrijheid die door de itemmakers benut kan worden. Over het algemeen houdt de richtlijn in dat er bewegelijke beelden moeten ontstaan. We gebruiken lange handheld shots met veel zooms (uit practische overwegingen; je mist weinig van de actie aangezien er niet genoeg camera's zullen zijn om het anders te doen en er ontstaat een bewegelijk beeld). Omdat bepaalde cuts hierdoor mogelijk niet goed zullen werken, zullen we gebruik gaan maken van motiongraphic inserts. We kiezen ervoor deze live-action op te nemen.
Leaders
Leaders zullen vormgegeven worden door het vormgevingteam. Alle leaders zullen zich houden aan de hierboven genoemde richtlijnen. Verder zullen ze per item aangepast zijn om een goede impressie te geven van wat het desbetreffende item inhoudt. Daarnaast zal er binnen de leader een korte montage zijn met beeldmateriaal uit het desbetreffende item.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten