Tsja, wat ik al dacht, je hebt dus maar 1 vel nodig. Niet 4 ofso. Met die technologie is ons idee van meerdere bladzijdes nu al helemaaal overbodig... en zonde van je geld om aan te schaffen. Blijf erbij dat ik niet volledig achter het concept sta. Het zou nooit aanslaan omdat anderen hun magazines op 1 sheet kunnen uitgeven. Voor de consument makkelijker te vervoeren, minder kosten voor hun etc... compleet overbodig dus.
Klopt wel, maar dat neemt wel de fysieke ervaring van een tijdschrift weg. Maar misschien heb je wel gelijk... ik denk dat dat iets is waar we ons niet zo op vast moeten pinnen. De variatie in bladen etc. kunnen we nog wel aanpassen. Als het inderdaad maar op één sheet komt, heb je alsnog te maken met pagina's, alleen dan digitaal. Ik denk dat dat het belangrijkse is om te beseffen, en niet per sé of het een boekje wordt of niet. Het is belangrijker wat er in staat ;).
Maar ik denk wel dat het er inderdaad op uit komt dat het één sheet wordt, misschien moeten we het daar morgen nog even over hebben dan. In ieder geval goed om te weten dat het er zo goed uitziet en dat je eventueel nog een huisstijl kan toevoegen op de rand van deze vorm (nu heeft hij een witte rand, maar daar kunnen de vormgevers natuurlijk nog wel wat veel mooiers van maken). Fijn ook dat hij licht is, makkelijk mee te nemen is etc. Alleen een beetje cheesy dat ze zo vaag doet over de prijs.
Oke nog eentje, ook al was de vorige al erg lang... maar ik denk toch dat het fysieke aspect van bladeren wel wat toevoegt aan het lezen van een tijdschrift. Kijk maar naar catalogussen van winkels als Xenos etc, die ook gebruik maken van een 'bladerfunctie'- alleen dan in flash. Dan zou je ook kunnen zeggen dat ze net zo goed op losse pagina's binnen de website deze dingen zouden kunnen zetten. Kennelijk doet het toch wat met mensen om het op deze manier aan te pakken.
Neemt trouwens niet weg dat het efficiener, goedkoper, lichter en milieubewuster is als je het op 1 sheet doet, dat ben ik nog steeds met je eens.
Klopt, maar als je kijkt naar de digitale bladerfunctie van bol.com b.v dan blader je digitaal. Maar je hebt maar 1 beeldscherm nodig. Dat is precies hetzelfde als 1 digitale sheet nemen en daar een bladerfunctie aan toe te voegen. Alleen heb je dan je beeldscherm in je hand.
Mensen willen gemak en alles wat jij net zei: efficientie, goedkoop, licht, milieubewust. makkelijk te vervoeren etc...etc... Als ze nu al zover zijn dat je maar 1 sheet nodig hebt. begrijp ik nog steeds niet waarom we er 4 zouden moeten nemen.... Blijf het omslachtig vinden. Ik ben wat dat betreft voor 1 sheet als je kijkt naar de vooruitgang in technologie en de realiseerbaarheid van het product.
onderwerp ‘identiteit’ vanuit verschillende kanten doelgroep kinderen8 tot 10 jaar minimaal 2 soorten media eventueel interactief magazine-vorm typografische elementen en bewegend beeld plan van aanpak voor het proces van het bedenken en uitvoeren van het product en daarna... een campagne werken in een redactie met een eigen functie en verantwoordelijkheid, proeven in de keuken van een ‘televisieredactie’ formatontwikkeling, vernieuwing, experiment
Functie Verdeling
Creatief Producent: Jorge Eindredactie: Elloreen & Giuseppe Art Director: Giuseppe Vormgevers: Alain & Marthijn Itemmakers: Dalila, Yvonne, Sylvia, Hanh, Paul & Rens Research: Yvonne & Rens Techniek: Hanh Camera: Paul
Tsja, wat ik al dacht, je hebt dus maar 1 vel nodig. Niet 4 ofso.
BeantwoordenVerwijderenMet die technologie is ons idee van meerdere bladzijdes nu al helemaaal overbodig... en zonde van je geld om aan te schaffen.
Blijf erbij dat ik niet volledig achter het concept sta. Het zou nooit aanslaan omdat anderen hun magazines op 1 sheet kunnen uitgeven. Voor de consument makkelijker te vervoeren, minder kosten voor hun etc... compleet overbodig dus.
Klopt wel, maar dat neemt wel de fysieke ervaring van een tijdschrift weg. Maar misschien heb je wel gelijk... ik denk dat dat iets is waar we ons niet zo op vast moeten pinnen. De variatie in bladen etc. kunnen we nog wel aanpassen. Als het inderdaad maar op één sheet komt, heb je alsnog te maken met pagina's, alleen dan digitaal. Ik denk dat dat het belangrijkse is om te beseffen, en niet per sé of het een boekje wordt of niet. Het is belangrijker wat er in staat ;).
BeantwoordenVerwijderenMaar ik denk wel dat het er inderdaad op uit komt dat het één sheet wordt, misschien moeten we het daar morgen nog even over hebben dan. In ieder geval goed om te weten dat het er zo goed uitziet en dat je eventueel nog een huisstijl kan toevoegen op de rand van deze vorm (nu heeft hij een witte rand, maar daar kunnen de vormgevers natuurlijk nog wel wat veel mooiers van maken). Fijn ook dat hij licht is, makkelijk mee te nemen is etc. Alleen een beetje cheesy dat ze zo vaag doet over de prijs.
Oke nog eentje, ook al was de vorige al erg lang... maar ik denk toch dat het fysieke aspect van bladeren wel wat toevoegt aan het lezen van een tijdschrift. Kijk maar naar catalogussen van winkels als Xenos etc, die ook gebruik maken van een 'bladerfunctie'- alleen dan in flash. Dan zou je ook kunnen zeggen dat ze net zo goed op losse pagina's binnen de website deze dingen zouden kunnen zetten. Kennelijk doet het toch wat met mensen om het op deze manier aan te pakken.
BeantwoordenVerwijderenNeemt trouwens niet weg dat het efficiener, goedkoper, lichter en milieubewuster is als je het op 1 sheet doet, dat ben ik nog steeds met je eens.
Klopt, maar als je kijkt naar de digitale bladerfunctie van bol.com b.v dan blader je digitaal. Maar je hebt maar 1 beeldscherm nodig.
BeantwoordenVerwijderenDat is precies hetzelfde als 1 digitale sheet nemen en daar een bladerfunctie aan toe te voegen.
Alleen heb je dan je beeldscherm in je hand.
Mensen willen gemak en alles wat jij net zei: efficientie, goedkoop, licht, milieubewust. makkelijk te vervoeren etc...etc...
Als ze nu al zover zijn dat je maar 1 sheet nodig hebt. begrijp ik nog steeds niet waarom we er 4 zouden moeten nemen....
Blijf het omslachtig vinden.
Ik ben wat dat betreft voor 1 sheet als je kijkt naar de vooruitgang in technologie en de realiseerbaarheid van het product.
Lang leve Jorge!
BeantwoordenVerwijderen