- Kom op tijd als er vergaderd wordt
- Let op bij het blog dat je goed de labels etc. in acht neemt, dit maakt het opzoeken van informatie op het blog een stuk gemakkelijker. Nog even als herhaling de regels voor het posten op het blog:
Over het bloggen.. Zoals de berichtjes nu staan is wel ok - In de titel zet je dus WAT WIE Onderwerp dus :
RESEARCH RENS Artikel 1
of: BRAINSTORM GIUSEPPE ideetjes voor de vormgevers
of: OPDRACHT WEEK 1 YVONNE portret
Maar verder is het ook handig om 'labels' toe te voegen in je berichten.
Dit kan je onderin je berichtje invoeren (als je ingelogd in de admin. zit).
Voer dan in ieder geval je NAAM en FUNCTIE in.. Dus " Elloreen, Eindredactie, Takenlijst , Vergadering, enzovoorts "Zodra er een label is ingevoerd kan je de volgende keer kiezen uit de vorige labels, zodat je niet dubbele woorden krijgt zoals Brainstorm, BRAINstorm en BrainStormSessie. De labels komen dan in de sidebar te staan en zo is het voor de docenten (of andere lezers) makkelijk om per onderwerp of per student berichten te lezen. Verder alles in "normal" textformaat , titels dikgedrukt en de bronnen in "small" textformaat..
Geen onnodige witregels enzo, the usual stuff..
Vergadering 06-04-2009
De bedoeling van deze vergadering is dat er gebrainstormd gaat worden over het thema 'identiteit'. Deze brainstorm zal gebeuren in twee groepen, waarbij mensen met gelijke visies verspreid zijn over de twee groepen, zodat er een grote diversiteit aan inbreng zal ontstaan tijdens de sessie.
Groep 1: Elloreen, Marthijn, Rens, Dalila, Jorge en Paul
Groep 2: Alain, Yvonne, Sylvia, Guiseppe en Hanh
De bedoeling is dat er eerst globaal wordt gebrainstormd, waarbij het belangrijk is een boodschap die we willen uitdragen, vast te stellen. Deze boodschap zal de leidraad zijn voor de webtv. Bij deze boodschap is het de bedoeling dat we rekening houden met de doelgroep.
In de brainstormsessie is het echter nog niet van belang en mag er vrij geassocieerd worden.
Er wordt gebrainstormd in steekwoorden om het begrip 'identeit' te reflecteren naar de doelgroep.
Uitkomst van de brainstorm:
- We gaan het hebben over persoonlijke identiteit, niet over de identiteit van een land of cultuur
- De nadruk zal vooral liggen op de ontwikkeling van de persoonlijke identiteit (met oog op de doelgroep)
- Er moet een vorm komen die de doelgroep aanspreekt - een mysterie/raadsel dat moet worden opgelost/ontdekkingstocht/op zoek naar het onbekende. Hierbij is het belangrijk dat de doelgroep wordt geprikkeld en nieuwsgierig wordt gehouden.
- Doordat er verwacht wordt dat de doelgroep deelneemt aan het format, wordt het een interactief product.
Huiswerk voor de volgende bespreking (die van Donderdag 09-04):
1. Iedereen zoekt minimaal 5 beelden uit, op basis van wat er uit de brainstorm is gekomen. Deze neem je uitgeprint mee, zodat we daar een moodboard van kunnen maken.
2. Formatideeën bedenken en opschrijven (geen restricties, zo veel als je wil), denk hierbij na over de vorm, welke vormen van media je wil gebruiken etc.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten